Eastern Waves: Warszawa-Oslo | Aktualności | O nas | Dystrybucja | Kontakt

pl/en

serie:
New Music in Eastern Europe Polish Radio Experimental Studio Populista Extras Polish Oldschool Kikazaru Pleasures -... --- .-..- -




Dominik Strycharski: BEING ANDRIESSEN

Fundacja 4.99 oraz warszawska Królikarnia zapraszają na premierę nowego utworu Dominika Strycharskiego zainspirowanego klasycznym przebojem Louisa Andriessena "Melodie".

Miejsce: Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego "Królikarna"

Termin: 11 grudnia 2016 r., godz. 18.00

Wstęp wolny

Program:

Louis Andriessen – Melodie na flet prosty i fortepian
Dominik Strycharski – Harmonie (Ghost) na flet prosty i fortepian*

Dominik Strycharski – flety proste
Sebastian Zawadzki – fortepian

*prawykonanie – utwór zamówiony w ramach programu „Kolekcje – Zamówienia kompozytorskie” realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

 

Dominik Strycharski (ur. 1975) - polski kompozytor muzyki teatralnej, koncertowej, jazzowej i eksperymentalnej, a także flecista, wokalista, improwizator, performer i publicysta. Artysta tworzy i wykonuje nowoczesny jazz, współczesną muzykę koncertową, ilustracyjną i elektroniczną. Pracuje przede wszystkim z autorskimi zespołami muzyki jazzowej i improwizowanej: Organic Panic, DKS Trio oras Pulsarus. Z ostatnią formacją występował na Warsaw Summer Jazz Days, Avant Art Festival, Art Depot, Slot Art Festival, na festiwalach Malta oraz Era Nowe Horyzonty, a także dawał klubowe koncerty w zachodniej Europie, między innymi w Berlinie oraz Recklinghausen. Stworzył muzykę do bardzo wielu spektakli teatralnych, swobodnie wykorzystując elementy różnych gatunków i stylistyk.

 

Sebastian Zawadzki (ur. 1991) – pianista jazzowy, kompozytor, orkiestrator, mieszkający obecnie w Kopenhadze. Absolwent Szkoły Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Toruniu I oraz II stopnia w klasie fortepianu; licencjat z wyróżnieniem w Konserwatorium im. Carla Nielsena w Odense (Dania). Studiował również w Krakowie oraz w Kopenhadze. Trzykrotny stypendysta Marszałka Województwa Kujawsko–Pomorskiego, w ramach stypendium artystycznego. W szkole muzycznej uczył się gry na fortepianie klasycznym. Obdarzony słuchem absolutnym, od najmłodszych lat próbował swoich sił jako kompozytor.

 



Tilbury Grand Tour

- 02.11.2015 19:11

Przed półwieczem legendarny interpretator muzyki Cage'a i Feldmana oraz mistrz improwizacji – John Tilbury jako jeden z pierwszych zachodnich artystów zaszczepiał w Polsce wyzwolonego ducha muzyki eksperymentalnej. Na początku nowego stulecia powraca, by opowiedzieć nam o kulturowym fenomenie Polski lat 60.

Odwilż po 1956 roku dała muzyce w Polsce nowe możliwości rozwoju. Obok spektakularnych inicjatyw takich jak Warszawska Jesień i Studio Eksperymentalne Polskiego Radia władze postawiły również na stypendia dla obiecujących zagranicznych instrumentalistów. Z jednego z nich skorzystał w 1961 roku John Tilbury. Znalazł się w ten sposób w Warszawie, która dzięki złagodzeniu polityki kulturalnej stała się przyjaznym miejscem dla rozwoju wszelakich sztuk.

Tilbury’ego przyjechał do Polski na studia pianistyczne u Zbigniewa Drzewieckiego. Szybko jednak zaprzyjaźnił się z czołówką młodych polskich kompozytorów eksperymentujących -€“ Zbigniewem Rudzińskim, Tomaszem Sikorskim, a także Zygmuntem Krauze. Pokazywał im partytury najnowszych utworów zza Żelaznej Kurtyny. Pewnego razu zaproponował zorganizowanie koncertu. Młodzi muzycy poprosili o pomoc Józefa Patkowskiego -€“ twórcę Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia. Radio udostępniło im studio na próby i koncerty. Tak narodził się legendarny Warsztat Muzyczny (Musical Workshop). Projekt angażował różnych muzyków w zależności od programu przygotowywanego koncertu. To właśnie artystom zgromadzonym  wokół Johna Tilbury’ego zawdzięczamy liczne polskie prawykonania dzieł Johna Cage’a, Mortona Feldmana, Christiana Wollfa, Corneliusa Cardew, Terry’ego Rileya, La Monte Younga oraz innych mistrzów muzyki eksperymentalnej.

Do Polski Tilbury wracał wielokrotnie już jako uznany interpretator amerykańskiej i brytyjskiej muzyki eksperymentalnej oraz członek słynnych zespołów Scratch Orchestra Corneliusa Cardew oraz AMM. Tym razem wraca na dłużej. aby spotkać się ponownie z Zygmuntem Krauze i wykonać kompozycje, które grali kiedyś razem na Warszawskiej Jesieni w ramach Warsztatu Muzycznego. Pionierskie dzieła m. in. Feldmana, Rileya, Krauzego i Sikorskiego zabrzmią 27 października w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego. Koncert zostanie zarejestrowany i opublikowany na płycie Bôłt Records.
 
Nie zapomnieliśmy, że Tilbury jest uznanym improwizatorem. Goszcząc w Krakowie, Łodzi i Warszawie, artysta zagra więc również koncerty w duetach z czołowymi polskimi muzykami improwizującymi: Robertem Piotrowiczem (elektronika), Wojciechem Traczykiem (kontrabas) oraz Hubertem Zemlerem (perkusja).

„Grand Tour” to wreszcie cykl spotkań i wywiadów z Johnem Tilburym, które złożą się na publikację szkicującą panoramę komunistycznej Polski widzianej oczyma brytyjskiego muzyka.

14 października, Kraków, Unsound - John Tilbury + Robert Piotrowicz

15 października, Łódź, Muzeum Sztuki – John Tilbury + Wojciech Tkaczyk

27 października, Warszawa, Studio PR im. Witolda Lutosławskiego – John Tilbury + Zygmunt Krauze, Szabolcs Esztenyi, Hubert Zemler

30 października, Warszawa, Muzeum Rzeźby im. X. Dunikowskiego w Królikarni – John Tilbury + Hubert Zemler

ORGANIZATORZY: CULTURE.PL | FUNDACJA 4.99 ( BÔŁT RECORDS)

więcej...


Premiera płyty

- 08.10.2015 23:10

Zapraszamy na premierę płyty "15 Corners of the World" ze ścieżką dźwiękowa filmu Zuzannny Solakieiwcz o Eugeniuszu Rudniku. Prezentacje połączone z projekście filmu w dwóch miastach.

więcej...






 © Bôłt Records 2013 | contact@boltrecords.pl | www.facebook.com/boltnewmusic | statut Fundacji 4.99