Muzykę na płytę skomponowali wybrani przeze mnie twórcy (w kolejności alfabetycznej): Cezary Duchnowski, Felix Kubin, Paweł Mykietyn, Sławomir Wojciechowski i Rafał Zapała. Całość dopełnia utwór Javiera Alvareza Temazcal, ponieważ to on zainspirował mnie do głębszego i wręcz mikroskopowego spojrzenia na materię perkusyjną i takiegoż jej słyszenia. Z zaproszonymi kompozytorami łączą mnie bliskie relacje. Dlatego jestem pewien, że rozumieją ideę wykorzystania pojedynczego instrumentu perkusyjnego w sposób niemalże totalny. Nasze estetyki mają podobne odcienie i smak. Efektem tych interakcji stały się utwory nowatorskie, zaawansowane technicznie, dotykające interesujących i rzadko badanych rejonów ekspresji. Sądzę, że wieloletnie badania różnorodnych technik i tradycji perkusyjnych umożliwiły mi nowy, pozasłowny sposób zbliżenia ze światem zewnętrznym.
Bohaterami kompozycji są: Talerz chiński (Sequenza I), Bęben obręczowy (Speedcore), Wibrafon (Lunatyk), Trójkąt (Kwadraty), Marakasy (Temazcal) oraz Tabla (Raga 2). Za każdym razem towarzyszą im urządzenia elektroniczne, stanowiące odzwierciedlenie mojego wewnętrznego zainteresowania dźwiękami nadnaturalnymi. Nie chodzi mi o wartościowanie świata naturalnego i wykreowanego za pomocą współczesnej technologii, ale o poszerzenie możliwości instrumentów akustycznych, swoisty naddźwięk możliwy do uzyskania przy pomocy elektroniki. Trzeba koniecznie dodać, że moim nieodłącznym partnerem w koncertowych prezentacjach MONOPERKUSJI jest Wiktor Podgórski, opiekujący się ich warstwą wizualną.
Obecnie czuję instrumenty tuż pod opuszkami palców lub główkami pałek. Mam nadzieję, że pomogę Państwu poczuć je równie intensywnie. W imię wzajemnego wzbogacenia wrażliwości na znaczenia głębsze od słów. Abyśmy mogli mniej obcować, a więcej być razem.
Miłosz Pękala