W Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia Kolberg współpracował z Bohdanem Mazurkiem - wyedukowanym w Niemczech reżyserem dźwięku. Jego pierwsza, ukończona w 1970 roku, warszawska kompozycja to Omgivelser (Wokół nas). Potem powstały jeszcze Til Mozart i himmelen (Do Mozarta w niebie) oraz Nova. Studio zamówiło u niego także utwór zatytułowany Anonymous, która została ukończona w 1972 roku.
[…]
Kompozycje Kolberga postrzegane są jako głos w - popularnej w latach 70. i 80. - debacie publicznej na temat kondycji kultury, nie z powodu szczególnej ich polityczności, lecz ze względu na jego postawę i poglądy, ujawniające się zarówno w jego piśmiennictwie i działalności organizatora, jak też w muzyce. Kolberg był zwolennikiem radykalnego odejścia od gatunkowo narzuconych hierarchii, łącząc modernistyczne sympatie artystyczne z oddziaływaniem coraz szerzej dostępnych technologii. Kompozytor czerpał z idei stojących za skojarzeniowym charakterem muzyki konkretnej, w której brzmienia pochodzące z różnorodnych kontekstów i perspektyw zestawiano tak, by rodziły nowe doświadczenia, jednocześnie podważając surowe reguły konstrukcyjne, które dominowały we wczesnej muzyce elektronicznej.
Jøran Rudi