Eastern Waves: Warszawa-Oslo | Aktualności | O nas | Dystrybucja | Kontakt

pl/en

serie:
New Music in Eastern Europe Polish Radio Experimental Studio Populista Extras Polish Oldschool Kikazaru Pleasures -... --- .-..- -



podobne płyty


Rinus van Alebeek & Michał Libera play Alvin Lucier Chambers

Wydano: XII 2014
Czas trwania: 55:16
CD | ecopack

1. Trading Cities 1: Santa Eufemia D'Aspromonte

2. Cities & Names 5: Gioia Tauro

3. Cities & Eyes 1: Chòra tu Vùa

4. Thin Cities 5: Roghudi

5. Thin Cities 2: Catanzaro

6. Trading Cities 3: Rosarno

7. Continuous Cities 1: Ziia

8. Trading Cities 2: San Ferdinandea

9. Cities & The Dead 4: Caulonia


JW Player goes here

Rinus van Alebeek i Michał Libera – wyposażeni w „Niewidzialne miasta” Italo Calvino (w roli przewodnika) – wybrali się na kilkanaście wypraw do kalabryjskich miast w celu recytowania, czytania, rozmawiania, słuchania, nagrywania, picia kawy, wykonywania, nagrywania, odtwarzania... lub: dmuchania, kłaniania się, pocierania, wybuchania, zgarniania, chodzenia, ignorowania, rozmawiania, dokręcania, tańczenia, gwizdania czyli wszystkiego tego, co sugeruje Alvin Lucier jeśli chce się wprawić wielkie i niewielkie środowiska rezonujące w brzmienie. Materiał ten został następnie złożony przez Rinusa van Alebeeka w audio-booka-drogi.


Rinus van Alebeek –kompozycja

Michał Libera – adaptacja tekstu

Rinus van Alebeek, Michał Libera – głos, nagrania


Cały pomysł wziął się z czytania „Niewidzialnych miast” Italo Calvino w trakcie podróży po nieznanych kalabryjskich miastach. Podobieństwa były uderzające. Książka stała się przewodnikiem, Kubilaj-chan – władcą Kalabrii, a pomysł – niepowstrzymanym impulsem do odegrania owych podobieństw. Oryginalny tekst Calvino został nadpisany w taki sposób, iż niektóre informacje – w tym nazwy miast – zostały wypaczone, przefiltrowane i przykryte refleksami z pobytu we Włoszech. Wyposażeni w nowe wersje tekstów, Rinus van Alebeek i Michał Libera wybrali się na kilkanaście wypraw do kalabryjskich miast w celu recytowania, czytania, rozmawiania, słuchania, nagrywania, picia kawy, wykonywania, nagrywania, odtwarzania... lub: dmuchania, kłaniania się, pocierania, wybuchania, zgarniania, chodzenia, ignorowania, rozmawiania, dokręcania, tańczenia, gwizdania czyli wszystkiego tego, co sugeruje Alvin Lucier jeśli chce się wprawić wielkie i niewielkie środowiska rezonujące w brzmienie. Materiał zebrany w trakcie próby sprawienia, iż niewidzialne miasta Kalabrii zabrzmią, został następnie złożony przez Rinusa van Alebeeka w audio-booka-drogi.

Populista 10-12

Trzy całkowicie odmienne albumu znajdujące się jednak na wspólnym terytorium interpretacji i nadinterpretacji muzyki, które nosi nazwę Populista. Albumy z muzyką Luciera i Ferrariego mogą się wydać heterodoksyjne jeśli nie po prostu fałszywe, zwłaszcza jeśli za punkt odniesienia wziąć dotychczasowe nagrania tych kompozycji. Jednak dosłownie rzecz biorąc, nie ma w nich mowy o pogwałceniu instrukcji autorów w związku z czym – i dość perwersyjnie – Populista jest dumna, iż tym razem nic zakazanego przez kompozytorów nie zostało zrobione. Zarówno „Tautologos III” jak i „Chambers” są radykalnie otwartymi formami, które dopraszają się o kreatywne podejście wykonawców. To domniemanie zostało wzięte na poważnie i potraktowane jako zachęta do wypełnienia ich tematami związanymi z muzycznymi ideami kompozytorów. Album z muzyką Tartiniego jest bliższy nadinterpretacjom w klasycznym stylu Populisty. Instrukcje kompozytora zostały tutaj rozmyślnie podważone, jednak w imię jego własnych odkryć z zakresu psychoakustyki.





 © Bôłt Records 2013| www.facebook.com/boltnewmusic | statut Fundacji 4.99