|
Tyto Alba. 13 portraits of melancolics, birds and their co-hearing Michal Libera with Martin Küchen and Ralf Meinz
|
Wydano: XII 2014 Czas trwania: 42:53 CD | ecopack
1. Michel Serres 2. WG Sebald 3. Philomela 4. Max Ernst 5. Alvin Lucier 6. Giorgio Agamben 7. Bedřich Smetana 8. Andean Solitaire 9. Auguste Rodin 10. Tyto Alba 11. Georges Perec 12. Wilhelm Heinrich Dove 13. Javier Marías
|
| Esej dźwiękowy, hörspiel, czytanie, muzyka elektroakustyczna, plądrofonia, dźwiękowe portrety, kolekcja piosenek czy też po prostu dźwiękowe ujęcie melancholii. Dyspozycja a może nawet choroba, melancholia jest bogatym psycho-terytorium pełnym apatii, depresji, wycofania, auto-poniżania, halucynacji i obcych głosów. I słuchania. Szczególnego słuchania, które związane jest z audytywnym cierpieniem. W jednym z przypisów w eseju „Stanzas” Giorgio Agamben twierdzi, iż słynna postawa melancholika opierającego głowę dłonią jest w rzeczywistości próbą poradzenia sobie z dzwonieniem w uchu.
|
Michal Libera – tekst, adaptacja tekstu, nagrania, kompozycja
Martin Küchen – saksofon
Ralf Meinz – sound design
Esej dźwiękowy, hörspiel, czytanie, muzyka elektroakustyczna, plądrofonia, dźwiękowe portrety, kolekcja piosenek czy też po prostu dźwiękowe ujęcie melancholii. Dyspozycja a może nawet choroba, melancholia jest bogatym psycho-terytorium pełnym apatii, depresji, wycofania, auto-poniżania, halucynacji i obcych głosów. I słuchania. Szczególnego słuchania, które związane jest z audytywnym cierpieniem. W jednym z przypisów w eseju „Stanzas” Giorgio Agamben twierdzi, iż słynna postawa melancholika opierającego głowę dłonią jest w rzeczywistości próbą poradzenia sobie z dzwonieniem w uchu. Ta obserwacja zbliżająca do siebie melancholie i dźwięk stanowi główną oś „trzynastu portretów...”. Ich punktem wyjścia jest melancholijne słuchanie przeobrażające kobiety w ptaki, którego opis można znaleźć na stronach otwierających „Pierścienie saturna” WG Sebalda. Głos niepostrzeżenie przechodzi od czytania do komentowania a następnie wypaczania historii, które wprowadzają kolejne rozgałęzienia w ścieżkach interpretacji wyjściowej sytuacji. Towarzyszą mu w tym setki nagrań od muzyki klasycznej do ptaktów a także saksofon Martina Küchena.
|
|