| Można uznać, że intencją Karkowskiego było dialogowanie i zestawianie rudymentarnych brzmień elektronicznych i ich „gębofonicznej” mimikry (przy użyciu amplifikacji). Encumbrance (‘utrudnienie’, ‘przeszkoda’) w postaci „bytu intencjonalnego” składa się ze szkicowej partytury, pisemnej instrukcji oraz jednej przykładowej próbki dźwiękowej. Kompozytor dostarczył także „łatki” graficznego środowiska programistycznego Pure Data, jednak nie wiem, czy kiedykolwiek były one wykorzystane podczas wykonania. Sam zażyczył sobie staromodnych generatorów sinusowych Brüel & Kjær, jakich używano w Studiu Eksperymentalnym – pozyskaliśmy je z Polskiego Radia dzięki uprzejmości inżyniera Wojciecha Makowskiego. Jedynie one, zdaniem kompozytora, generują czyste fale sinusowe. Wszystkie techniki wokalne wypracowywane, a przynajmniej zweryfikowane były przez wokalistów podczas wspólnej pracy z kompozytorem w grudniu 2009 roku.
|