Eastern Waves: Warszawa-Oslo | Aktualności | O nas | Dystrybucja | Kontakt

pl/en

serie:
New Music in Eastern Europe Polish Radio Experimental Studio Populista Extras Polish Oldschool Kikazaru Pleasures -... --- .-..- -






Kurator:

Michał Mendyk

Producenci:

Katarzyna Świętochowska
Michał Libera
Bolesław Błaszczyk

Reżyseria dźwięku:

Ewa Guziołek-Tubelewicz
Robert Migas

Grafika:

Piotr Bukowski
Katarzyna Niklas

Bôłt Records powstał w 2008 roku jako medium eksperymentalnych praktyk muzycznych w Europie Wschodniej. Inspirujemy fonograficzny renesans niesłusznie zapomnianych lub nigdy nieodkrytych fenomenów epoki pionierskich studiów elektroakustycznych oraz radioartu. Realizujemy ich współczesne rozwinięcia we współpracy z artystami młodszego pokolenia. Szukamy wspólnego mianownika dla niesztampowych dokonań XX-wiecznej awangardy i eksperymentalnej eksplozji naszego stulecia.

New Music In Eastern Europe to nasza seria główna, poświęcona przede wszystkim najnowszej twórczości kompozytorskiej z takich krajów jak Polska, Litwa czy Rumunia. Szczególną uwagę poświęcamy twórcom tzw. nowej muzyki hybrydowej, którzy – jak Arturas Bumšteinas czy Kasia Głowicka – łącza praktyki artystyczne i społeczne typowe dla współczesnej muzyki klasycznej ze strategiami kultury niezależnej. W naszym katalogu pojawiają się także niedoceniani przez przemysł fonograficzny klasycy XX wieku, jak choćby rumuńscy kompozytorzy Octavian Nemescu i Corneliu Dan Georgescu.

Polish Oldschool to seria podejmująca wyzwanie redefinicji fenomenu polskiej szkoły kompozytorskiej, która w latach 60. i 70. odcisnęła silne piętno na historii nowej muzyki klasycznej. Nie ignorując osiągnięć najsłynniejszego kierunku sonorystycznego, przypominamy dokonania odpowiadające, a nawet wyprzedzające poszukiwania nowojorskiej szkoły eksperymentalnej, anglosaskiego minimalizmu czy wczesnego sound artu. Nieoficjalnym patronem serii jest Tomasz Sikorski.

Polish Radio Experimental Studio to nasza seria flagowa dokumentująca i ożywiająca fenomen jednego z pierwszych światowych ośrodków radiowych dedykowanych muzyce elektroakustycznej. Obok archiwalnych nagrań Eugeniusza Rudnika, Bohdana Mazurka, Arne Nordheima, Bogusława Schaeffera czy Krzysztofa Knittla publikujemy ich reinterpretacje, dalekie jednak od tautologii remiksu. Wybitni współcześni artyści podejmują się na nasze zamówienie nowych odczytań historycznych partytur graficznych czy przekładu dawnego analogowego idiomu studyjnego na język dzisiejszej muzyki instrumentalnej, wokalnej i improwizowanej.

Populista to wyraz naszej kompulsywnej skłonności do re-interpretowania klasyki. W tym wypadku chodzi jednak o bezwstydne nad-interpretacje, a w naszym panteonie klasyków spotkać można Giuseppe Tartiniego obok Luka Ferrariego, Johna Coltrane`a w sąsiedztwie Johna i Ruby Lomaxów, Mirona Białoszewskiego u boku Markiza de Sade.

-... --- .-..- -  to próba zgłębienia komunikacyjnego wymiaru werbalnych i pozawerbalnych fenomenów dźwiękowych, w szczególności w kontekście medium radiowego, do którego mamy wyjątkową słabość. W serii dominują artystyczne słuchowiska, zwykle zamówione przez nas, by wymienić „Fortepian Chopina” Maseckiego/Zrałka/Lenara, „Tyto Alba” Libery/Küchena/Meinza, „Mszę” Joanny Halszki Sokołowskiej czy „Osmędeuszy” Patryka Zakrockiego.

Extras zbiera przede wszystkim fonograficzne efekty uboczne naszych działań kuratorskich, które nie mieszczą się w geograficznych, historycznych, stylistycznych i konceptualnych ramach pozostałych serii.

Kikazaru Pleasures to nagrania wolne od intelektualnych pretensji i rewizjonistycznych aspiracji cechujących większość pozostałych publikacji Bôłt Records. Zarazem jednak seria ta stanowi wyraz naszych skrywanych słabości, wstydliwej niekonsekwencji i ordynarnego nepotyzmu.

Wydawcą Bôłt Records jest Fundacja Automatophone

statut fundacji





 © Bôłt Records 2013| www.facebook.com/boltnewmusic | statut Fundacji 4.99